Влияние инновационных атрибутов на намерение их принятия сотрудниками университетов на примере EdTech решений

Бойко Виктор Викторович
Бесплатно
В избранное
Работа доступна по лицензии Creative Commons:«Attribution» 4.0

Цель данной работы – определить взаимосвязь между инновационными атрибутами EdTech решений и намерением сотрудников университетов принять эти инновации. Для выявления взаимосвязи было необходимо обозначить определяемые параметры, что было сделано с помощью анализа и объединения теоретической базы.
Данное исследование основано на теории Роджерса о принятии решений об инновациях и нескольких дополнений, предложенных Торнацким, Капуром, Двиведи и другими учеными.
Опрос из 19 вопросов был распространен среди как академических, так и административных сотрудников университетов пяти государств, и выборка из 503 ответов была использована для дальнейшего моделирования, включая регрессионный анализ.
В результате, данное исследование восполняет пробел ограниченных знаний о рынке EdTech и добавляет понимание, какие инновационные атрибуты EdTech решений являются наиболее важными для сотрудников университетов и должны быть отражены в самом начале.

Introduction 6
Chapter I. Overview of Research on Innovation Adoption and University’s Change 9 1.1. General Discussion on University and Higher Education Transformation 9 1.2. Theories on Consumer Behavior Towards Innovation Adoption 30 1.3. Research Gap and Hypotheses Formulation 38
Chapter II. Research Methodology and Design 42 2.1. Research Design 42 2.2. Data Collection 43 2.3. Questionnaire Design 44 2.4. Statistical Techniques 47
Chapter III. Data Analysis 49 3.1. Descriptive Statistics 49 3.2. Reliability Analysis 50 3.3. Regression Analysis 52
Chapter IV. Conclusion 57 4.1. Theoretical Implications 58 4.2. Managerial Implications 59 4.3. Limitations and Further Research 62
List of References 64 Annex 72

Acceleration of technologies development, along with changing consumers’ behavior and needs, is altering the system of education, which was designed for the needs of industrial society decades ago [Wisbauer, 2017]. Traditional Higher Education institutions are failing to keep up with the times, and as a result they suffer budget deficits and lose the fight for students’ time and money. However, traditional Universities possess various irreplaceable attributes and perks for students, they have to evolve in order to keep the place in the sun. And technologies embracing might be one of the ways, which can level up the service Universities provide and meet the expectations that current students and society have [Navas, 2020].
Fundamental reforms are linked to high risks and uncertainty, and many old-fashioned institutions are too risk averse to start and conduct them. Fortunately, procedural changes may be launched with the help of third parties and services they provide. Therefore, all necessary for Universities’ transformation technologies are out there already, and they are developed by private companies, which provide services to anyone who pays. Consequently, there is no need to run sophisticated software and hardware development programs in-house and allocate formidable portions of budget to them [Williamson, 2021]. Instead, Higher Education Institutions can address the EdTech market and choose solutions, which are designed for their needs. The EdTech market has a lot to offer, and it is estimated to reach 100 billion USD by the end of this year [Grand View Research, 2021].
However, thousands of advanced technological solutions, which aim to solve Universities’ issues, remain unnoticed by the latter ones due to the EdTech companies’ failure to communicate with the target audience adequately and properly. For instant, EdTech startups do not understand what particular attributes are the most crucial for their target audience, when it decides whether to give a product or service a try or not [Lynch, 2017]. By virtue of this situation, Universities do not utilize technological solutions, which have been designed by private out-of-house companies in their interest.
Technology implementation is inseparable from its adoption lifecycle and crossing the chasm in particular. A large gap between early adopters and early majority is what every technological company has to overcome to reach the phase of hyper-growth and success at the market [Schmutzler, Presse, 2021]. It is not a simple endeavor as early adopters’ needs differ a lot from the early majority’s ones. The latter is also more risk-averse, and it demands a proof of how
6
the product can help them and a number of success stories par excellence. Unfortunately, existing studies do not cover this topic regarding the University staff’s traits and preferences in technological solutions, though there is a plenty of papers on students as B2C users of EdTech solutions and Universities as B2B clients and partners. Therefore, EdTech startups lack information on what Universities’ employees look at, when they decide to try a product, which may improve job duties execution, or not [Shulman, 2017]. And this thesis is to help them out and pave the way to customers in Universities.
In order to estimate and calculate innovation adoption, which result in University staff’s willingness to use new services and products, influencing parameters or EdTech solutions’ attributes should be identified and measured. Today, many theories dedicated to this topic are designed, which can be grouped in two divisions: the former ones focus on product intrinsic innovative features, while the latter ones are built around environmental conditions, which influence the perception and readiness to utilize innovations [Wisdom, Chor, Hoagwood, Horwitz, 2014]. For the sake of this research, the former approach to calculate innovation adoption is chosen, as it aims at identifying the impact of every innovation feature separately, over which an EdTech startup has a direct control. Therefore, the Everett Rogers’ Innovation-Decision theory altered by Kapoor and other scientists was selected to be a cornerstone of the theoretical framework of the thesis [Rogers, 2003; Kapoor et al, 2014]. It allowed to define the relationship between innovation attributes and their impact on adoption intention by an end-user.
Hence, the research goal of the paper was set to identify relationships between EdTech solutions’ innovation attributes and adoption intention of Universities’ staff. In order to do it, parameters of such relationships had to be identified, and it was done through analysis and merge of theoretical frameworks. However, the Rogers’ Diffusion of Innovations theory was originally developed in 1962 and revised later in 2003, it faces both criticism and alterations from today’s scientists due to its simplification and attributes grouping. Moreover, it may deliver unexpected and biased outcomes, when applied in places with different cultures and levels of development [Chiyangwa & Alexander, 2016; Yang et al, 2016; Hsu et al, 2007]. Therefore, this study covers the gap of University staff’s adoption intention and their evaluation of EdTech solutions’ innovation attributes.
The following two research questions were set to help in reaching the thesis’ goal:
7

Q1. Are there relationships between EdTech solutions’ innovation attributes and adoption intention of Universities’ staff?
Q2. What EdTech solutions’ innovation attributes affect Universities’ staff adoption intention?
The research was designed the way, which contribute to both theoretical and managerial fields. First, the evolutionary trajectory of Universities was studied. Within this part of the first chapter, issues and challenges that Higher Education institutions face were identified with the help of the Porter’s Five Forces analysis. Then, the insights on how Information Technology solutions were introduced in Universities were presented and the EdTech startups’ contribution was identified. Second part of the first chapter was dedicated to the Innovation Adoption theories and frameworks, which allow to distinguish particular attributes of innovative solutions and measure them. By the end of the chapter, six hypotheses regarding the relationship between a particular attribute of an EdTech solution and University staff’s adoption intention were formulated. The purpose of the second chapter was to justify research design and methodology for further usage. Thus, a questionnaire with nineteen questions was developed, which covered six hypotheses and respondents’ personal willingness to use innovative solutions. The survey was built on the SoGoSurvey platform with the list of protective tools in order to prevent the sample from manipulated inputs. Next, third chapter is for quantitative analysis, which was conducted in the IBM SPSS Statistics environment. When the reliability test was done, the multiple regression model was built. Finally, conclusions and implications of the studies were discussed in the last chapter.
The thesis is designed to contribute new insights and knowledge to both theoretical and managerial fields of science. For the former one, the research is aimed at checking the applicability of the Rogers’ theory for the EdTech market and its altering, if found necessary. For the latter one, the study is set to deliver recommendations for EdTech startups on which attributes of their innovative solutions to stress on during pitches and advertising campaigns, so the product’s value is delivered and understood by the target audience, and tips on closing the Chasm gap in the field of EdTech University-focused market in general.

Заказать новую

Лучшие эксперты сервиса ждут твоего задания

от 5 000 ₽

Не подошла эта работа?
Закажи новую работу, сделанную по твоим требованиям

    Нажимая на кнопку, я соглашаюсь на обработку персональных данных и с правилами пользования Платформой

    Последние выполненные заказы

    Хочешь уникальную работу?

    Больше 3 000 экспертов уже готовы начать работу над твоим проектом!

    Елена С. Таганрогский институт управления и экономики Таганрогский...
    4.4 (93 отзыва)
    Высшее юридическое образование, красный диплом. Более 5 лет стажа работы в суде общей юрисдикции, большой стаж в написании студенческих работ. Специализируюсь на напис... Читать все
    Высшее юридическое образование, красный диплом. Более 5 лет стажа работы в суде общей юрисдикции, большой стаж в написании студенческих работ. Специализируюсь на написании курсовых и дипломных работ, а также диссертационных исследований.
    #Кандидатские #Магистерские
    158 Выполненных работ
    Шиленок В. КГМУ 2017, Лечебный , выпускник
    5 (20 отзывов)
    Здравствуйте) Имею сертификат специалиста (врач-лечебник). На данный момент являюсь ординатором(терапия, кардио), одновременно работаю диагностом. Занимаюсь диссертац... Читать все
    Здравствуйте) Имею сертификат специалиста (врач-лечебник). На данный момент являюсь ординатором(терапия, кардио), одновременно работаю диагностом. Занимаюсь диссертационной работ. Помогу в медицинских науках и прикладных (хим,био,эколог)
    #Кандидатские #Магистерские
    13 Выполненных работ
    Ксения М. Курганский Государственный Университет 2009, Юридический...
    4.8 (105 отзывов)
    Работаю только по книгам, учебникам, статьям и диссертациям. Никогда не использую технические способы поднятия оригинальности. Только авторские работы. Стараюсь учитыв... Читать все
    Работаю только по книгам, учебникам, статьям и диссертациям. Никогда не использую технические способы поднятия оригинальности. Только авторские работы. Стараюсь учитывать все требования и пожелания.
    #Кандидатские #Магистерские
    213 Выполненных работ
    Ольга Р. доктор, профессор
    4.2 (13 отзывов)
    Преподаватель ВУЗа, опыт выполнения студенческих работ на заказ (от рефератов до диссертаций): 20 лет. Образование высшее . Все заказы выполняются в заранее согласован... Читать все
    Преподаватель ВУЗа, опыт выполнения студенческих работ на заказ (от рефератов до диссертаций): 20 лет. Образование высшее . Все заказы выполняются в заранее согласованные сроки и при необходимости дорабатываются по рекомендациям научного руководителя (преподавателя). Буду рада плодотворному и взаимовыгодному сотрудничеству!!! К каждой работе подхожу индивидуально! Всегда готова по любому вопросу договориться с заказчиком! Все работы проверяю на антиплагиат.ру по умолчанию, если в заказе не стоит иное и если это заранее не обговорено!!!
    #Кандидатские #Магистерские
    21 Выполненная работа
    Александра С.
    5 (91 отзыв)
    Красный диплом референта-аналитика информационных ресурсов, 8 лет преподавания. Опыт написания работ вплоть до докторских диссертаций. Отдельно специализируюсь на повы... Читать все
    Красный диплом референта-аналитика информационных ресурсов, 8 лет преподавания. Опыт написания работ вплоть до докторских диссертаций. Отдельно специализируюсь на повышении уникальности текста и оформлении библиографических ссылок по ГОСТу.
    #Кандидатские #Магистерские
    132 Выполненных работы
    Юлия К. ЮУрГУ (НИУ), г. Челябинск 2017, Институт естественных и т...
    5 (49 отзывов)
    Образование: ЮУрГУ (НИУ), Лингвистический центр, 2016 г. - диплом переводчика с английского языка (дополнительное образование); ЮУрГУ (НИУ), г. Челябинск, 2017 г. - ин... Читать все
    Образование: ЮУрГУ (НИУ), Лингвистический центр, 2016 г. - диплом переводчика с английского языка (дополнительное образование); ЮУрГУ (НИУ), г. Челябинск, 2017 г. - институт естественных и точных наук, защита диплома бакалавра по направлению элементоорганической химии; СПХФУ (СПХФА), 2020 г. - кафедра химической технологии, регулирование обращения лекарственных средств на фармацевтическом рынке, защита магистерской диссертации. При выполнении заказов на связи, отвечаю на все вопросы. Индивидуальный подход к каждому. Напишите - и мы договоримся!
    #Кандидатские #Магистерские
    55 Выполненных работ
    Мария А. кандидат наук
    4.7 (18 отзывов)
    Мне нравится изучать все новое, постоянно развиваюсь. Могу написать и диссертацию и кандидатскую. Есть опыт в различных сфера деятельности (туризм, экономика, бухучет... Читать все
    Мне нравится изучать все новое, постоянно развиваюсь. Могу написать и диссертацию и кандидатскую. Есть опыт в различных сфера деятельности (туризм, экономика, бухучет, реклама, журналистика, педагогика, право)
    #Кандидатские #Магистерские
    39 Выполненных работ
    Лидия К.
    4.5 (330 отзывов)
    Образование высшее (2009 год) педагог-психолог (УрГПУ). В 2013 году получено образование магистр психологии. Опыт преподавательской деятельности в области психологии ... Читать все
    Образование высшее (2009 год) педагог-психолог (УрГПУ). В 2013 году получено образование магистр психологии. Опыт преподавательской деятельности в области психологии и педагогики. Написание диссертаций, ВКР, курсовых и иных видов работ.
    #Кандидатские #Магистерские
    592 Выполненных работы
    Виктор В. Смоленская государственная медицинская академия 1997, Леч...
    4.7 (46 отзывов)
    Имеют опыт грамотного написания диссертационных работ по медицине, а также отдельных ее частей (литературный обзор, цели и задачи исследования, материалы и методы, выв... Читать все
    Имеют опыт грамотного написания диссертационных работ по медицине, а также отдельных ее частей (литературный обзор, цели и задачи исследования, материалы и методы, выводы).Пишу статьи в РИНЦ, ВАК.Оформление патентов от идеи до регистрации.
    #Кандидатские #Магистерские
    100 Выполненных работ

    Другие учебные работы по предмету

    Характеристики CEO и финансовая результативность компании
    📅 2020год
    🏢 Санкт-Петербургский государственный университет
    Влияние государственных мер поддержки на развитие МСП в России
    📅 2021год
    🏢 Санкт-Петербургский государственный университет