Исследование факторов, способствующих повышению интереса к предметам и услугам роскоши среди миллениалов

Горшинев Семён
Бесплатно
В избранное
Работа доступна по лицензии Creative Commons:«Attribution» 4.0

Целью данного исследования является определение и исследование факторов, влияющих на повышение интереса к предметам и услугам роскоши среди миллениалов.
Для достижения цели были проанализированы ключевые теоретические модели поведения потребителей и их адаптации к рынку роскоши, особенностям поведения сегмента миллениалов и влечения к брендам. Была разработана структурная модель на основе теоретического анализа и полученных данных, собранных среди миллениалов проживающих на территории России с помощью опроса. Также были проанализированы прямые и непрямые эффекты взаимодействия полученных факторов в условиях общей модели и группового анализа по различным критериям.
Вследствие основных результатов исследования было установлено, что гедонизм, уникальность, демонстративное потребление, осведомлённость о брендах и превосходство имеют статистически значимые положительные прямые и непрямые эффекты на влечение к брендам роскоши и намерение приобретать их товары. Было выявлено, что экологическая ответственность имеет значимое негативное влияние на влечение люксовых брендов. Также было установлено, что высокая распространённость бренда аннулирует значимость эффектов демонстративного потребления на влечение люксовых брендов и превосходства на намерение совершить покупку, а низкая распространённость брендов отменяет значимость эффекта уникальности на влечение. Также были выявлены различия в эффектах независимых факторов на зависимые в группах, различающихся по признакам удовлетворённости уровнем дохода, опыта покупок люксовых товаров и наблюдений за люксовыми брендами в социальных сетях.

TABLE OF CONTENTS………………………………………………………………………………………………….5 INTRODUCTION…………………………………………………………………………………………………………… 6 CHAPTER 1. OVERVIEW OF LUXURY AND CONSUMER BEHAVIOUR BEHIND IT ……9
1.1 The Concept of Luxury and Luxury Brands …………………………………………………. 9
1.1.1 Overview of the Luxury Concept ……………………………………………………… 9
1.1.2 Definition of a Luxury Brand………………………………………………………….11
1.2 Consumer Purchase Behaviour and Luxury ………………………………………………… 15
1.2.1 Purchase Behaviour Models Overview…………………………………………….16
1.2.2 Luxury Value and Dream of Luxury ………………………………………………..19
1.3 Generation Y and Luxury …………………………………………………………………………. 26
1.3.1 Luxury and Particularities of Generation Y …………………………………….. 27
1.3.2 Theoretical Model Assessment………………………………………………………..34
CHAPTER 2. EMPIRICAL RESEARCH METHODOLOGY ……………………………………………. 39 2.1 Research Model Constructs………………………………………………………………………. 39 2.2 Construct Operationalization…………………………………………………………………….. 43 2.3 Data Collection……………………………………………………………………………………….. 44 2.4 Research Procedure …………………………………………………………………………………. 47
CHAPTER 3. MODEL ANALYSIS & DISCUSSION……………………………………………………….50 3.1 Exploratory Factor Analysis & Confirmatory Factor Analysis ……………………… 50 3.2 Structural Model……………………………………………………………………………………… 53 3.3 Discussion ……………………………………………………………………………………………… 61
CONCLUSION …………………………………………………………………………………………………………….. 67 REFERENCES ……………………………………………………………………………………………………………… 69 APPENDIX 1. SURVEY DESIGN …………………………………………………………………………………. 75 APPENDIX 2. TRANSLATED SURVEY DESIGN …………………………………………………………. 78 APPENDIX 3. ROTATED FACTOR MATRIX………………………………………………………………..81 APPENDIX 4. CONFIRMATORY FACTOR ANALYSIS ………………………………………………..82 APPENDIX 5. MULTI-GROUP TESTS…………………………………………………………………………..83 APPENDIX 6. ENVIRONMENTAL CONSCIOUSNESS SUMMARY ………………………………85

The industry of luxury goods has significantly changed in recent years, experiencing a dramatic surge after e-shopping, mobile shopping and digital fashion media were introduced to the industry. The availability of premium brands has never been so prominent as well as the popularity of online bloggers and fashion communities. The sharp growth in demand, economic chances and along with the simplicity and digitalization of communication have aided in the transformation of consumer preferences.
2018 Deloitte report (Deloitte, 2018), has pinpointed the major increase in luxury fashion market, specifically the case of Kering luxury group. Gucci, Kering’s subsidiary, demonstrated an 86 per cent rise in e-commerce, 50 per cent of which were attributed to the purchases by millennials. The main reasons for augmentations of millennials’ desire to purchase Gucci are believed to be the integration of its services into the digital markets and modification of the in- store shopping experience. Current attempts of experience improvement include the addition of an art gallery or a cafe to the physical store, personal assistants and augmented reality technologies for digital commerce. In 2017, Gucci has launched a mobile application, where users can access the look book for past and current seasons, supported by commissioned image and video content. In contrast to other fashion brand mobile applications, Gucci offers specially created wallpapers for mobile phones, the ability to try on accessories with an augmented reality feature through the frontal camera, Instagram filters and the curated list of traveling destinations.
Boston Consulting Group (BCG, 2012) claim millennials have developed strong brand and marketing preferences, and demonstrate noticeable influence on decision-making and brand choices of their social circles. While millennial consumers are now situated at the peak of the spending times; dining out, traveling, and fashion. The research has revealed that millennial females purchase fashion items twice more often than previous generations by 11 per cent. The same statistic for male consumer increased by 28 per cent.
The lustre for high-end fashion for millennial market puts emphasis on emotional and personal context, a phenomenon not so present in previous generations, where the primary reason has been conspicuous consumption. In addition to the quality brand apparel, millennial consumers expect brand to follow and support personal lifestyle and values. Recently, sustainability is credited to have significant influence over the purchase intention as growing number of apparel manufacturers introduce renewable materials and discontinue the usage of leather and fur in their product, concerning the environmental impact (Deloitte, 2018).
In 2019 report, McKinsey (2019) outlined digital disruption of the industry as a whole. In addition to aforementioned online influencers, the traditional idea-item connection is disrupted in
6
the decision-making process by the overwhelming number of external inspirations. One of the newly unravelled factors to affect purchases is the time lag, or the speed of order and delivery — elements influenced by both the development of e-commerce and technological leaders like Uber and Amazon. In addition, all consumers rated transparency of the brand to be the second most influential factor before the purchase is made.
Considering the current expansion of influencer market, digital commerce, everchanging preferences and global trends towards minimum waiting times and maximum sustainability, desire for luxury for surging millennial market are crucial factors for consideration amongst luxury fashion apparel retailers and manufacturers. The environment of the luxury industry is swiftly changing; according to latest McKinsey report (2020), the brands are already struggling to engage consumers with the engagement via influencers dropping from 4 to 2.4 percent, Facebook and Twitter channels being at 0.05 percent, and new strategies would have to include media productions. Deeper understanding of luxury aspiration has a potential to improve the customer experiences, help luxury brands tailor products and services towards the new values and preferences of millennial customers, maintain the brand engagement, and aid marketers in personalization of the experience.
While the market of luxury fashion goods is experiencing a sharp growth and disruption from digitalization, there is little research focusing on the peculiarities of consumer behaviour in the millennial market. Previous studies (see Chapter 2) have researched luxury brand perception, fashion goods purchase intention, luxury products purchase intention. A number of studies have focused on luxury fashion brand loyalty. The more recent studies investigate high-end buying through the means of conspicuous consumption, brand loyalty and brand awareness, but rarely investigate the potential effects of perceived quality, service, delivery, sustainability, and differentiation between physical and digital interaction. The following research aims to understand not only traditional behavioural peculiarities in relation to engagement concerning fashion and luxury, but take into account idiosyncrasies of millennials and digital disruption.
The majority of existing research into purchase intention and decision-making process behind luxury goods and fashion apparel have been focused on the development of social psychology models. Theory of Planned Behaviour (TPB), an augmented version of the Theory of Reasoned Action (TRA), has been widely used in consumer behaviour research concerning luxury fashion goods. Kim & Jang (2014) have studied motivational drivers for conspicuous consumption in millennials without particular focus on fashion through EFA and ANOVA analyses, however such analysis is ineffective in the disclosure of complex variable relationships and potential revelation of hidden factors. Kapferer & Valette-Florence (2018) revealed a study of brand penetration having mediating effect on the relationship between prestige, excellence and dream of
7

luxury, omitting an important dimension of consumer engagement, particularly in the digital media. Other previous research focused on updating the model for luxury fashion consumption without a focus on particular consumer sector or aimed at specific categories of luxury fashion products.
The aim of this study is to updated existing links of the current research and confirm factors influencing dream of luxury in millennial consumers. Additionally, the aim is to propose more developed model incorporating newly assumed factors.
Research Questions
1. What are the determinants of dream of luxury goods in millennial markets?
2. What are the specifics of millennial consumer behaviour towards luxury?
3. How dream of luxury and purchase intention correlate?

Заказать новую

Лучшие эксперты сервиса ждут твоего задания

от 5 000 ₽

Не подошла эта работа?
Закажи новую работу, сделанную по твоим требованиям

    Нажимая на кнопку, я соглашаюсь на обработку персональных данных и с правилами пользования Платформой

    Последние выполненные заказы

    Хочешь уникальную работу?

    Больше 3 000 экспертов уже готовы начать работу над твоим проектом!

    Татьяна П.
    4.2 (6 отзывов)
    Помогаю студентам с решением задач по ТОЭ и физике на протяжении 9 лет. Пишу диссертацию на соискание степени кандидата технических наук, имею опыт годовой стажировки ... Читать все
    Помогаю студентам с решением задач по ТОЭ и физике на протяжении 9 лет. Пишу диссертацию на соискание степени кандидата технических наук, имею опыт годовой стажировки в одном из крупнейших университетов Германии.
    #Кандидатские #Магистерские
    9 Выполненных работ
    Ксения М. Курганский Государственный Университет 2009, Юридический...
    4.8 (105 отзывов)
    Работаю только по книгам, учебникам, статьям и диссертациям. Никогда не использую технические способы поднятия оригинальности. Только авторские работы. Стараюсь учитыв... Читать все
    Работаю только по книгам, учебникам, статьям и диссертациям. Никогда не использую технические способы поднятия оригинальности. Только авторские работы. Стараюсь учитывать все требования и пожелания.
    #Кандидатские #Магистерские
    213 Выполненных работ
    Виктор В. Смоленская государственная медицинская академия 1997, Леч...
    4.7 (46 отзывов)
    Имеют опыт грамотного написания диссертационных работ по медицине, а также отдельных ее частей (литературный обзор, цели и задачи исследования, материалы и методы, выв... Читать все
    Имеют опыт грамотного написания диссертационных работ по медицине, а также отдельных ее частей (литературный обзор, цели и задачи исследования, материалы и методы, выводы).Пишу статьи в РИНЦ, ВАК.Оформление патентов от идеи до регистрации.
    #Кандидатские #Магистерские
    100 Выполненных работ
    Дмитрий Л. КНЭУ 2015, Экономики и управления, выпускник
    4.8 (2878 отзывов)
    Занимаю 1 место в рейтинге исполнителей по категориям работ "Научные статьи" и "Эссе". Пишу дипломные работы и магистерские диссертации.
    Занимаю 1 место в рейтинге исполнителей по категориям работ "Научные статьи" и "Эссе". Пишу дипломные работы и магистерские диссертации.
    #Кандидатские #Магистерские
    5125 Выполненных работ
    Татьяна Б.
    4.6 (92 отзыва)
    Добрый день, работаю в сфере написания студенческих работ более 7 лет. Всегда довожу своих студентов до защиты с хорошими и отличными баллами (дипломы, магистерские ди... Читать все
    Добрый день, работаю в сфере написания студенческих работ более 7 лет. Всегда довожу своих студентов до защиты с хорошими и отличными баллами (дипломы, магистерские диссертации, курсовые работы средний балл - 4,5). Всегда на связи!
    #Кандидатские #Магистерские
    138 Выполненных работ
    Шиленок В. КГМУ 2017, Лечебный , выпускник
    5 (20 отзывов)
    Здравствуйте) Имею сертификат специалиста (врач-лечебник). На данный момент являюсь ординатором(терапия, кардио), одновременно работаю диагностом. Занимаюсь диссертац... Читать все
    Здравствуйте) Имею сертификат специалиста (врач-лечебник). На данный момент являюсь ординатором(терапия, кардио), одновременно работаю диагностом. Занимаюсь диссертационной работ. Помогу в медицинских науках и прикладных (хим,био,эколог)
    #Кандидатские #Магистерские
    13 Выполненных работ
    Катерина М. кандидат наук, доцент
    4.9 (522 отзыва)
    Кандидат технических наук. Специализируюсь на выполнении работ по метрологии и стандартизации
    Кандидат технических наук. Специализируюсь на выполнении работ по метрологии и стандартизации
    #Кандидатские #Магистерские
    836 Выполненных работ
    Татьяна М. кандидат наук
    5 (285 отзывов)
    Специализируюсь на правовых дипломных работах, магистерских и кандидатских диссертациях
    Специализируюсь на правовых дипломных работах, магистерских и кандидатских диссертациях
    #Кандидатские #Магистерские
    495 Выполненных работ
    Татьяна П. МГУ им. Ломоносова 1930, выпускник
    5 (9 отзывов)
    Журналист. Младший научный сотрудник в институте РАН. Репетитор по английскому языку (стаж 6 лет). Также знаю французский. Сейчас занимаюсь написанием диссертации по и... Читать все
    Журналист. Младший научный сотрудник в институте РАН. Репетитор по английскому языку (стаж 6 лет). Также знаю французский. Сейчас занимаюсь написанием диссертации по истории. Увлекаюсь литературой и темой космоса.
    #Кандидатские #Магистерские
    11 Выполненных работ

    Другие учебные работы по предмету

    Характеристики CEO и финансовая результативность компании
    📅 2020 год
    🏢 Санкт-Петербургский государственный университет
    Влияние государственных мер поддержки на развитие МСП в России
    📅 2021 год
    🏢 Санкт-Петербургский государственный университет