Руководители среднего звена и их роль в влиянии на принятие стратегических решений и их реализацию в компаниях малого и среднего звена
Целью данной работы является ответ на вопрос: какова роль менеджеров среднего звена в малых и средних компаниях? Как менеджмент среднего звена может саботировать или улучшать стратегическое внедрение и принятие решений. Как саботаж может быть выявлен и исправлен в компаниях малого и среднего звена?
Наблюдая ряд живых примеров плохого менеджмента среднего звена в малых и средних компаниях, автор задался вопросом, как лучше всего привлекать менеджеров среднего звена к лучшей реализации стратегии в таких компаниях. Различные ресурсы утверждают, что, хотя более миллиона малых компаний пытаются выйти на рынок каждый год, все же 90% из них терпят неудачу. Количество этих неудач настолько велико, что определенно заслуживает академического внимания.
Однако, не обнаружив академической информации о роли менеджеров среднего звена в компаниях малого и среднего размера, автор проявил интерес к более глубокому исследованию этого академического пробела.
Итак, целью данной работы является ответ на вопрос: какова роль менеджеров среднего звена в малых и средних компаниях? Как менеджмент среднего звена может саботировать или улучшать стратегическое внедрение и принятие решений. Как саботаж может быть выявлен и исправлен в компаниях малого и среднего звена?
Пережив ряд важных изменений в мировой экономике, все виды бизнеса развились до точки жизненной необходимости стратегического планирования и реализации.
По-видимому, большинство исследований сосредоточено на создании эффективной стратегии, а не на ее реализации; однако в большинстве случаев не неправильная стратегия, а неправильная реализация правильной стратегии приводит к провалу бизнес-целей и даже целых компаний.
Вот почему менеджмент среднего звена, как неотъемлемый инструмент реализации стратегии в компаниях малого и среднего звена, будет исследоваться в данной работе. Это исследование направлено на ответ на основные вопросы посредством тематического исследования. Оно также нацелено на разработку рекомендаций, которые аналогичные компании смогут позаимствовать для внесения улучшений в свои стратегические процессы.
List of Figures …………………………………………………………………………………………………………………………….9 List of Tables……………………………………………………………………………………………………………………………….9 List of Abbreviations ………………………………………………………………………………………………………………….. 9 Introduction …………………………………………………………………………………………………………………………….. 10
Research gap ………………………………………………………………………………………………………………………………… 10 Research questions………………………………………………………………………………………………………………………..11 Research goal ……………………………………………………………………………………………………………………………….. 11 Research objectives ………………………………………………………………………………………………………………………. 11 Research boundaries…………………………………………………………………………………………………………………….. 11 Work structure …………………………………………………………………………………………………………………………….. 12
Chapter 1. Middle Management and Business strategy: Theoretical Background……………….. 13
Middle Management…………………………………………………………………………………………………………… 13 The role of Middle Managers ………………………………………………………………………………………….. 14 The responsibility level of Middle Manages……………………………………………………………………. 14 The difference between Top Managers and Middle Managers ……………………………………… 15
1.1.
1.1.1.
1.1.2.
1.1.3.
1.2.
1.2.1.
1.2.2.
1.2.3.
1.3.
1.4.
1.5.
1.6.
Chapter Summary………………………………………………………………………………………………………………………… 32 Research propositions ………………………………………………………………………………………………………………….. 34
Chapter 2. Methodology ………………………………………………………………………………………………………….. 35 2.1 Research design and philosophy …………………………………………………………………………………………. 35
Business Strategy in Management……………………………………………………………………………………… 16 Strategy Development ……………………………………………………………………………………………………… 17 Decision-Making Process ………………………………………………………………………………………………… 19 Business Strategy Implementation…………………………………………………………………………………..21
The Roles of Middle Management in Strategy Implementation……………………………………….. 24 Decision-Making Obstacles ………………………………………………………………………………………………… 27 Failure of Strategy Implementation: The Role of Middle Managers ……………………………….. 30 SMEs …………………………………………………………………………………………………………………………………… 32
7
Data collection method………………………………………………………………………………………………………… 36 Case study method ……………………………………………………………………………………………………………. 36 Semi structured interviews justification ………………………………………………………………………….. 38
2.2
2.2.1
2.2.2
2.3
2.3.1
Data gathered and Data analysis …………………………………………………………………………………………………. 40
Sampling………………………………………………………………………………………………………………………………. 39 Case Company overview ………………………………………………………………………………………………….. 39
Chapter 3. Empirical Study of the role of middle managers in the strategic decision-making and implementation in start-up companies …………………………………………………………………………….. 43
3.1. Interview analysis explanation …………………………………………………………………………………………… 43
3.2. Interview findings and interpretation ……………………………………………………………………………….. 44
Discussion of the interview questions as a tool ……………………………………………………………………………. 47
3.3. 3.4. 3.5. 3.5.1. 3.5.2. 3.6.
Research questions answers ……………………………………………………………………………………………….. 48 Discussions and conclusions ……………………………………………………………………………………………….. 49 Contribution to theory and to the managerial implications ……………………………………………… 50
Theoretical contributions ………………………………………………………………………………………………… 50
Practical contribution ……………………………………………………………………………………………………… 51 Ideas of future research ……………………………………………………………………………………………………… 56 Bibliography…………………………………………………………………………………………………………………………….. 57 Appendix 1. MM’s Interview questions…………………………………………………………………………………… 62 Appendix 2. MM’s Interview results……………………………………………………………………………………….. 65 Appendix 3. Subordinates interview questions……………………………………………………………………….. 70 Appendix 4. Subordinates interview results. …………………………………………………………………………… 74 Appendix 5. Conclusions of the interviews. ……………………………………………………………………………. 83
Experiencing a number of crucial changes in the world’s economy, businesses have evolved to a point of the vital necessity of strategic planning. Apparently, most researches focus on strategy creation rather than implementation; however, in most cases, not the wrong strategy, but the wrong implementation of the right one causes failures of business goals and even of entire companies (Hitt et al., 2017).
According to Wooldridge, et al. (2008, p. 1191), MM is an inherent tool for strategy creation as well as implementation. However, the authors mainly focus on MM in large corporations and established businesses. Nevertheless, SMEs deserve academic attention to their MMs too, they may and often do consist of more than 100 employees (Business Insider, 2020) naturally, it needs corporate governance as well as strategy and all other organizational and strategic features that established businesses utilize. According to Funders (2020),
Salamzadeh and Kawamorita Kesim (2015) state that the phenomena of SMEs is mentioned in a number of research papers, however, is not yet deeply analyzed in terms of their success factors and in terms of the role of MMs in it. That is why the major concentration of this paper is going to be the role of MM in such types of companies as startups and is considered as a major research gap.
Research gap
The major research gap is the role of MMs in SMEs regarding strategic implementation.
Research gap justification:
Eniola and Entebang (2015) mention that SMEs face a number of challenges and they try to conceptualize them in their paper, pointing out that that the issue of MM in SMEs is not yet deeply analyzed. According to Fundera (2020), 20% of SMEs fail in the first year of their existance, 30% of SMEs fail in their second year, and 50% of them fail after five years in business. Finally, 70% of SMEs fail in their 10th year in business. These numbers make it relevant for researching the role or MM in them. According to Wooldridge et al. (2008), textbooks on strategy do include the implementation chapters, however, they are not representative enough in terms of SMEs and due to their shortness, incompleteness, vagueness, and lack of examples and lack of understanding can’t help identify poor MM.
In order for the research questions to be answered, the following research questions are to be answered:
10
Research questions
1. What are the strategic roles of MM in SMEs?
2. How is MM supporting or sabotaging strategy implementation in SMEs?
3. What are the ways to identify and improve the sabotaging process of MM SMEs?
Research goal
The goal of this research is to answer the research questions and thus elaborate an approach for SME’s top management on how to identify MM sabotage behaviors regarding strategy implementation.
Последние выполненные заказы
Хочешь уникальную работу?
Больше 3 000 экспертов уже готовы начать работу над твоим проектом!