Влияние инновационных атрибутов на намерение их принятия сотрудниками университетов на примере EdTech решений

Бойко Виктор Викторович
Бесплатно
В избранное
Работа доступна по лицензии Creative Commons:«Attribution» 4.0

Цель данной работы – определить взаимосвязь между инновационными атрибутами EdTech решений и намерением сотрудников университетов принять эти инновации. Для выявления взаимосвязи было необходимо обозначить определяемые параметры, что было сделано с помощью анализа и объединения теоретической базы.
Данное исследование основано на теории Роджерса о принятии решений об инновациях и нескольких дополнений, предложенных Торнацким, Капуром, Двиведи и другими учеными.
Опрос из 19 вопросов был распространен среди как академических, так и административных сотрудников университетов пяти государств, и выборка из 503 ответов была использована для дальнейшего моделирования, включая регрессионный анализ.
В результате, данное исследование восполняет пробел ограниченных знаний о рынке EdTech и добавляет понимание, какие инновационные атрибуты EdTech решений являются наиболее важными для сотрудников университетов и должны быть отражены в самом начале.

Introduction 6
Chapter I. Overview of Research on Innovation Adoption and University’s Change 9 1.1. General Discussion on University and Higher Education Transformation 9 1.2. Theories on Consumer Behavior Towards Innovation Adoption 30 1.3. Research Gap and Hypotheses Formulation 38
Chapter II. Research Methodology and Design 42 2.1. Research Design 42 2.2. Data Collection 43 2.3. Questionnaire Design 44 2.4. Statistical Techniques 47
Chapter III. Data Analysis 49 3.1. Descriptive Statistics 49 3.2. Reliability Analysis 50 3.3. Regression Analysis 52
Chapter IV. Conclusion 57 4.1. Theoretical Implications 58 4.2. Managerial Implications 59 4.3. Limitations and Further Research 62
List of References 64 Annex 72

Acceleration of technologies development, along with changing consumers’ behavior and needs, is altering the system of education, which was designed for the needs of industrial society decades ago [Wisbauer, 2017]. Traditional Higher Education institutions are failing to keep up with the times, and as a result they suffer budget deficits and lose the fight for students’ time and money. However, traditional Universities possess various irreplaceable attributes and perks for students, they have to evolve in order to keep the place in the sun. And technologies embracing might be one of the ways, which can level up the service Universities provide and meet the expectations that current students and society have [Navas, 2020].
Fundamental reforms are linked to high risks and uncertainty, and many old-fashioned institutions are too risk averse to start and conduct them. Fortunately, procedural changes may be launched with the help of third parties and services they provide. Therefore, all necessary for Universities’ transformation technologies are out there already, and they are developed by private companies, which provide services to anyone who pays. Consequently, there is no need to run sophisticated software and hardware development programs in-house and allocate formidable portions of budget to them [Williamson, 2021]. Instead, Higher Education Institutions can address the EdTech market and choose solutions, which are designed for their needs. The EdTech market has a lot to offer, and it is estimated to reach 100 billion USD by the end of this year [Grand View Research, 2021].
However, thousands of advanced technological solutions, which aim to solve Universities’ issues, remain unnoticed by the latter ones due to the EdTech companies’ failure to communicate with the target audience adequately and properly. For instant, EdTech startups do not understand what particular attributes are the most crucial for their target audience, when it decides whether to give a product or service a try or not [Lynch, 2017]. By virtue of this situation, Universities do not utilize technological solutions, which have been designed by private out-of-house companies in their interest.
Technology implementation is inseparable from its adoption lifecycle and crossing the chasm in particular. A large gap between early adopters and early majority is what every technological company has to overcome to reach the phase of hyper-growth and success at the market [Schmutzler, Presse, 2021]. It is not a simple endeavor as early adopters’ needs differ a lot from the early majority’s ones. The latter is also more risk-averse, and it demands a proof of how
6
the product can help them and a number of success stories par excellence. Unfortunately, existing studies do not cover this topic regarding the University staff’s traits and preferences in technological solutions, though there is a plenty of papers on students as B2C users of EdTech solutions and Universities as B2B clients and partners. Therefore, EdTech startups lack information on what Universities’ employees look at, when they decide to try a product, which may improve job duties execution, or not [Shulman, 2017]. And this thesis is to help them out and pave the way to customers in Universities.
In order to estimate and calculate innovation adoption, which result in University staff’s willingness to use new services and products, influencing parameters or EdTech solutions’ attributes should be identified and measured. Today, many theories dedicated to this topic are designed, which can be grouped in two divisions: the former ones focus on product intrinsic innovative features, while the latter ones are built around environmental conditions, which influence the perception and readiness to utilize innovations [Wisdom, Chor, Hoagwood, Horwitz, 2014]. For the sake of this research, the former approach to calculate innovation adoption is chosen, as it aims at identifying the impact of every innovation feature separately, over which an EdTech startup has a direct control. Therefore, the Everett Rogers’ Innovation-Decision theory altered by Kapoor and other scientists was selected to be a cornerstone of the theoretical framework of the thesis [Rogers, 2003; Kapoor et al, 2014]. It allowed to define the relationship between innovation attributes and their impact on adoption intention by an end-user.
Hence, the research goal of the paper was set to identify relationships between EdTech solutions’ innovation attributes and adoption intention of Universities’ staff. In order to do it, parameters of such relationships had to be identified, and it was done through analysis and merge of theoretical frameworks. However, the Rogers’ Diffusion of Innovations theory was originally developed in 1962 and revised later in 2003, it faces both criticism and alterations from today’s scientists due to its simplification and attributes grouping. Moreover, it may deliver unexpected and biased outcomes, when applied in places with different cultures and levels of development [Chiyangwa & Alexander, 2016; Yang et al, 2016; Hsu et al, 2007]. Therefore, this study covers the gap of University staff’s adoption intention and their evaluation of EdTech solutions’ innovation attributes.
The following two research questions were set to help in reaching the thesis’ goal:
7

Q1. Are there relationships between EdTech solutions’ innovation attributes and adoption intention of Universities’ staff?
Q2. What EdTech solutions’ innovation attributes affect Universities’ staff adoption intention?
The research was designed the way, which contribute to both theoretical and managerial fields. First, the evolutionary trajectory of Universities was studied. Within this part of the first chapter, issues and challenges that Higher Education institutions face were identified with the help of the Porter’s Five Forces analysis. Then, the insights on how Information Technology solutions were introduced in Universities were presented and the EdTech startups’ contribution was identified. Second part of the first chapter was dedicated to the Innovation Adoption theories and frameworks, which allow to distinguish particular attributes of innovative solutions and measure them. By the end of the chapter, six hypotheses regarding the relationship between a particular attribute of an EdTech solution and University staff’s adoption intention were formulated. The purpose of the second chapter was to justify research design and methodology for further usage. Thus, a questionnaire with nineteen questions was developed, which covered six hypotheses and respondents’ personal willingness to use innovative solutions. The survey was built on the SoGoSurvey platform with the list of protective tools in order to prevent the sample from manipulated inputs. Next, third chapter is for quantitative analysis, which was conducted in the IBM SPSS Statistics environment. When the reliability test was done, the multiple regression model was built. Finally, conclusions and implications of the studies were discussed in the last chapter.
The thesis is designed to contribute new insights and knowledge to both theoretical and managerial fields of science. For the former one, the research is aimed at checking the applicability of the Rogers’ theory for the EdTech market and its altering, if found necessary. For the latter one, the study is set to deliver recommendations for EdTech startups on which attributes of their innovative solutions to stress on during pitches and advertising campaigns, so the product’s value is delivered and understood by the target audience, and tips on closing the Chasm gap in the field of EdTech University-focused market in general.

Заказать новую

Лучшие эксперты сервиса ждут твоего задания

от 5 000 ₽

Не подошла эта работа?
Закажи новую работу, сделанную по твоим требованиям

    Нажимая на кнопку, я соглашаюсь на обработку персональных данных и с правилами пользования Платформой

    Последние выполненные заказы

    Хочешь уникальную работу?

    Больше 3 000 экспертов уже готовы начать работу над твоим проектом!

    Сергей Н.
    4.8 (40 отзывов)
    Практический стаж работы в финансово - банковской сфере составил более 30 лет. За последние 13 лет, мной написано 7 диссертаций и более 450 дипломных работ и научных с... Читать все
    Практический стаж работы в финансово - банковской сфере составил более 30 лет. За последние 13 лет, мной написано 7 диссертаций и более 450 дипломных работ и научных статей в области экономики.
    #Кандидатские #Магистерские
    56 Выполненных работ
    Ольга Б. кандидат наук, доцент
    4.8 (373 отзыва)
    Работаю на сайте четвертый год. Действующий преподаватель вуза. Основные направления: микробиология, биология и медицина. Написано несколько кандидатских, магистерских... Читать все
    Работаю на сайте четвертый год. Действующий преподаватель вуза. Основные направления: микробиология, биология и медицина. Написано несколько кандидатских, магистерских диссертаций, дипломных и курсовых работ. Слежу за новинками в медицине.
    #Кандидатские #Магистерские
    566 Выполненных работ
    Петр П. кандидат наук
    4.2 (25 отзывов)
    Выполняю различные работы на заказ с 2014 года. В основном, курсовые проекты, дипломные и выпускные квалификационные работы бакалавриата, специалитета. Имею опыт напис... Читать все
    Выполняю различные работы на заказ с 2014 года. В основном, курсовые проекты, дипломные и выпускные квалификационные работы бакалавриата, специалитета. Имею опыт написания магистерских диссертаций. Направление - связь, телекоммуникации, информационная безопасность, информационные технологии, экономика. Пишу научные статьи уровня ВАК и РИНЦ. Работаю техническим директором интернет-провайдера, имею опыт работы ведущим сотрудником отдела информационной безопасности филиала одного из крупнейших банков. Образование - высшее профессиональное (в 2006 году окончил военную Академию связи в г. Санкт-Петербурге), послевузовское профессиональное (в 2018 году окончил аспирантуру Уральского федерального университета). Защитил диссертацию на соискание степени "кандидат технических наук" в 2020 году. В качестве хобби преподаю. Дисциплины - сети ЭВМ и телекоммуникации, информационная безопасность объектов критической информационной инфраструктуры.
    #Кандидатские #Магистерские
    33 Выполненных работы
    Оксана М. Восточноукраинский национальный университет, студент 4 - ...
    4.9 (37 отзывов)
    Возможно выполнение работ по правоведению и политологии. Имею высшее образование менеджера ВЭД и правоведа, защитила кандидатскую и докторскую диссертации по политоло... Читать все
    Возможно выполнение работ по правоведению и политологии. Имею высшее образование менеджера ВЭД и правоведа, защитила кандидатскую и докторскую диссертации по политологии.
    #Кандидатские #Магистерские
    68 Выполненных работ
    Елена Л. РЭУ им. Г. В. Плеханова 2009, Управления и коммерции, пре...
    4.8 (211 отзывов)
    Работа пишется на основе учебников и научных статей, диссертаций, данных официальной статистики. Все источники актуальные за последние 3-5 лет.Активно и уместно исполь... Читать все
    Работа пишется на основе учебников и научных статей, диссертаций, данных официальной статистики. Все источники актуальные за последние 3-5 лет.Активно и уместно использую в работе графический материал (графики рисунки, диаграммы) и таблицы.
    #Кандидатские #Магистерские
    362 Выполненных работы
    Кирилл Ч. ИНЖЭКОН 2010, экономика и управление на предприятии транс...
    4.9 (343 отзыва)
    Работы пишу, начиная с 2000 года. Огромный опыт и знания в области экономики. Закончил школу с золотой медалью. Два высших образования (техническое и экономическое). С... Читать все
    Работы пишу, начиная с 2000 года. Огромный опыт и знания в области экономики. Закончил школу с золотой медалью. Два высших образования (техническое и экономическое). Сейчас пишу диссертацию на соискание степени кандидата экономических наук.
    #Кандидатские #Магистерские
    692 Выполненных работы
    Логик Ф. кандидат наук, доцент
    4.9 (826 отзывов)
    Я - кандидат философских наук, доцент кафедры философии СГЮА. Занимаюсь написанием различного рода работ (научные статьи, курсовые, дипломные работы, магистерские дисс... Читать все
    Я - кандидат философских наук, доцент кафедры философии СГЮА. Занимаюсь написанием различного рода работ (научные статьи, курсовые, дипломные работы, магистерские диссертации, рефераты, контрольные) уже много лет. Качество работ гарантирую.
    #Кандидатские #Магистерские
    1486 Выполненных работ
    Рима С.
    5 (18 отзывов)
    Берусь за решение юридических задач, за написание серьезных научных статей, магистерских диссертаций и дипломных работ. Окончила Кемеровский государственный универси... Читать все
    Берусь за решение юридических задач, за написание серьезных научных статей, магистерских диссертаций и дипломных работ. Окончила Кемеровский государственный университет, являюсь бакалавром, магистром юриспруденции (с отличием)
    #Кандидатские #Магистерские
    38 Выполненных работ
    Анастасия Л. аспирант
    5 (8 отзывов)
    Работаю в сфере метрологического обеспечения. Защищаю кандидатскую диссертацию. Основной профиль: Метрология, стандартизация и сертификация. Оптико-электронное прибост... Читать все
    Работаю в сфере метрологического обеспечения. Защищаю кандидатскую диссертацию. Основной профиль: Метрология, стандартизация и сертификация. Оптико-электронное прибостроение, управление качеством
    #Кандидатские #Магистерские
    10 Выполненных работ

    Другие учебные работы по предмету

    Характеристики CEO и финансовая результативность компании
    📅 2020год
    🏢 Санкт-Петербургский государственный университет
    Влияние государственных мер поддержки на развитие МСП в России
    📅 2021год
    🏢 Санкт-Петербургский государственный университет