Влияние корпоративной социальной ответственности (КСО) компании на потребительский капитал бренда и намерение совершить покупку

Лодяная Алёна Михайловна
Бесплатно
В избранное
Работа доступна по лицензии Creative Commons:«Attribution» 4.0

Цель: определение влияние КСО политики компании на капитал бренда и намерение покупателя совершить покупку

Задачи (сформулированные как исследовательские вопросы):
1) Какие составляющие КСО влияют на формирование капитала бренда и намерение сделать покупку потребителем?
2) Какой эффект оказывает воспринимаемый КСО на формирование капитала бренда и намерение сделать покупку?

Результаты:
1) Адоптирована классическая модель КСО Triple Bottom Line, в соответствии с целями доминирующего среди компаний стратегического подхода КСО
2) Определено положительное влияние воспринимаемого КСО на капитал бренда и намерение сделать покупку
3) Разработаны рекомендации для компаний по формированию капитала бренда и создания стимулов в совершению покупки со стороны потребителей

Introduction …………………………………………………………………………………………………………………….6
CHAPTER 1. CORPORATE SOCIAL RESPONSIBILITY ………………………………………………….8
1.1 Corporate social responsibility models ………………………………………………………………………8
1.1.1 Carroll model……………………………………………………………………………………………………8
1.2.2 Stakeholders model …………………………………………………………………………………………..8
1.2.3 Triple bottom line model ……………………………………………………………………………………9
1.2 Strategic Corporate social responsibility approach …………………………………………………….11
1.1.1 CSR Strategic approach……………………………………………………………………………………11
1.2.2 Shared value approach……………………………………………………………………………………..13
1.2.3 Strategical Corporate social responsibility model ………………………………………………..15
1.3 Corporate social responsibility and marketing outcomes…………………………………………….17
CHAPTER 2. DEVELOPMENT OF RESEARCH MODEL ……………………………………………….20
2.1 Development of the theoretical framework and research hypothesis…………………………….20
2.1.1 Brand equity …………………………………………………………………………………………………..20
2.1.2 Purchase intention …………………………………………………………………………………………..25
2.1.3 Congruence…………………………………………………………………………………………………….26
2.2 Research design development …………………………………………………………………………………29
2.1.1 Industry choice ……………………………………………………………………………………………….29 2.1.2 Questionnaire development ………………………………………………………………………………32 2.1.2 Data collection and analysis ……………………………………………………………………………..35 CHAPTER 3. DATA ANALYSIS AND PRACTICAL IMPLICATIONS…………………………….38 3.1 Data analysis…………………………………………………………………………………………………………38 3.1.1 Obtained sample ……………………………………………………………………………………………..38 3.1.2 Exploratory factor analysis……………………………………………………………………………….39 3.1.3 Research model and hypotheses testing ……………………………………………………………..40 3.2 Discussion of the results…………………………………………………………………………………………42 Conclusion …………………………………………………………………………………………………………………….45 References …………………………………………………………………………………………………………………….46 Appendix ………………………………………………………………………………………………………………………51 Appendix 1. Questionnaire…………………………………………………………………………………………..51 Appendix 2 ………………………………………………………………………………………………………………..57 Appendix 3 ………………………………………………………………………………………………………………..61 Appendix 4 ………………………………………………………………………………………………………………..62

Research gap
Over the past two decades, businesses have widely adopted corporate social responsibility (CSR), and the focus has shifted from simply engaging in disparate CSR activities to defining the strategic role of CSR in business (McWilliams et al. 2006; Porter and Kramer 2006). Strategic CSR implies the implementation of a Win-Win strategy, according to which the company implements socially oriented actions that will bring it profit. At the same time, many researchers emphasize the likely development of strategic CSR and its transformation into other Shared Value strategies, according to which the company does not consider gaining profit as a primary focus of activity, but contributes to society, creating a value that will bring income in the long term.
However, as researchers (GSOM, 2019) observe, today, strategical CSR cannot fully meet the requirements of a new external effect of developing the participation of companies in the life of society, such as the UN Sustainable Development Goals (UN Foundation). The Sustainable Development Goals encourage a new approach – the creation of Shared Value. This approach differs from the strategic one in that the company’s actions do not determine the receipt of profit in the short term. The focus is on campaigns that will create value for a wide range of stakeholders in the long term. At the same time, as studies show, the strategic approach still remains one of the dominant CSR approaches (GSOM, 2019).
Despite the fact that strategic CSR has been developing for more than two decades, researchers still have not come to a common conclusion about whether CSR activity influences the marketing outcomes of companies, especially on Brand equity and Purchase intention. However, researchers emphasize the importance of marketing policy in implementing CSR activities for strategical CSR. Thus, marketing results from CSR activities are important for strategic CSR from the point of view of tracking how the company’s actions in relation to CSR affect the perception of consumers, and as a result, their intentions to make purchases, ensuring the economic stability of the company. Understanding how perceived CSR affects the consumer is also important in Shared Value creation, since one of the first levels of Shared value creation is reconvincing the needs of products and customers. That is, understanding what kind of marketing results the activity brings will help build more effective communication with the consumers in the formation of new values.
To sum up, there is lack of research on the impact of perceived CSR on marketing outcomes: Brand equity and Purchase intention.
6
Research problem
Nowadays, there are works that consider the results of CSR on Brand Equity and Purchase intention. However, as the researchers point out, these results cannot be generalized, as there are geographic, indigenous limitations to these studies. In addition, studies do not demonstrate a dominant research result, some prove the influence of CSR on Brand Equity and Purchase intention, other demonstrated opposite results. Thus, the problem of research is formulated as follows:
What are the effects of consumer perception of a firm CSR activities provided on its Brand equity and purchase intention?
Research questions
Considering marketing results, the analysis of the existing literature made it possible to make an conclusion that there is a limited number of studies that would comprehensively assess the impact of perceived CSR on such a marketing result as Brand Equity. It is a complex model with several components. Today, the most widely studied component is Brand loyalty. There is a limited number of studies examining the impact of CSR on other components of Brand equity, but their number is insignificant. At the same time, many researchers consider Brand equity as a full-fledged resource of the company, which emphasizes the need for its comprehensive assessment. In addition, the influence of perceived CSR on Purchase intention has also been insufficiently studied. The number of studies that have been carried out at the moment cannot demonstrate general trends, since they have limitations of a geographic, industrial nature. In addition, different studies demonstrate different effects of CSR on marketing outcomes
For a long time, there was no single framework for the theory of strategic CSR approach that would describe strategic CSR management. The lack of a framework made it difficult to define CSR components for research to determine their impact on marketing outcomes. If analyze the latest research in the field of CSR influence on marketing results, it can be observed that the combination of factors is different: the works include both the components of the Carroll model and the components of the Triple Bottom Line, as well as the components of the Stakeholders’ approach. The lack of a unified model consistent with the strategic approach makes it difficult to generalize the few studies on this topic.
1) What components of CSR influence Brand equity and Purchase intention?
2) What effect does perceived CSR have on Brand equity and Purchase intention?

Заказать новую

Лучшие эксперты сервиса ждут твоего задания

от 5 000 ₽

Не подошла эта работа?
Закажи новую работу, сделанную по твоим требованиям

    Нажимая на кнопку, я соглашаюсь на обработку персональных данных и с правилами пользования Платформой

    Последние выполненные заказы

    Хочешь уникальную работу?

    Больше 3 000 экспертов уже готовы начать работу над твоим проектом!

    Анна Александровна Б. Воронежский государственный университет инженерных технол...
    4.8 (30 отзывов)
    Окончила магистратуру Воронежского государственного университета в 2009 г. В 2014 г. защитила кандидатскую диссертацию. С 2010 г. преподаю в Воронежском государственно... Читать все
    Окончила магистратуру Воронежского государственного университета в 2009 г. В 2014 г. защитила кандидатскую диссертацию. С 2010 г. преподаю в Воронежском государственном университете инженерных технологий.
    #Кандидатские #Магистерские
    66 Выполненных работ
    Анна С. СФ ПГУ им. М.В. Ломоносова 2004, филологический, преподав...
    4.8 (9 отзывов)
    Преподаю англ язык более 10 лет, есть опыт работы в университете, школе и студии англ языка. Защитила кандидатскую диссертацию в 2009 году. Имею большой опыт написания... Читать все
    Преподаю англ язык более 10 лет, есть опыт работы в университете, школе и студии англ языка. Защитила кандидатскую диссертацию в 2009 году. Имею большой опыт написания и проверки (в качестве преподавателя) контрольных и курсовых работ.
    #Кандидатские #Магистерские
    16 Выполненных работ
    Вики Р.
    5 (44 отзыва)
    Наличие красного диплома УрГЮУ по специальности юрист. Опыт работы в профессии - сфера банкротства. Уровень выполняемых работ - до магистерских диссертаций. Написан... Читать все
    Наличие красного диплома УрГЮУ по специальности юрист. Опыт работы в профессии - сфера банкротства. Уровень выполняемых работ - до магистерских диссертаций. Написание письменных работ для меня в удовольствие.Всегда качественно.
    #Кандидатские #Магистерские
    60 Выполненных работ
    Анастасия Б.
    5 (145 отзывов)
    Опыт в написании студенческих работ (дипломные работы, магистерские диссертации, повышение уникальности текста, курсовые работы, научные статьи и т.д.) по экономическо... Читать все
    Опыт в написании студенческих работ (дипломные работы, магистерские диссертации, повышение уникальности текста, курсовые работы, научные статьи и т.д.) по экономическому и гуманитарному направлениях свыше 8 лет на различных площадках.
    #Кандидатские #Магистерские
    224 Выполненных работы
    Катерина М. кандидат наук, доцент
    4.9 (522 отзыва)
    Кандидат технических наук. Специализируюсь на выполнении работ по метрологии и стандартизации
    Кандидат технических наук. Специализируюсь на выполнении работ по метрологии и стандартизации
    #Кандидатские #Магистерские
    836 Выполненных работ
    Татьяна М. кандидат наук
    5 (285 отзывов)
    Специализируюсь на правовых дипломных работах, магистерских и кандидатских диссертациях
    Специализируюсь на правовых дипломных работах, магистерских и кандидатских диссертациях
    #Кандидатские #Магистерские
    495 Выполненных работ
    Татьяна П.
    4.2 (6 отзывов)
    Помогаю студентам с решением задач по ТОЭ и физике на протяжении 9 лет. Пишу диссертацию на соискание степени кандидата технических наук, имею опыт годовой стажировки ... Читать все
    Помогаю студентам с решением задач по ТОЭ и физике на протяжении 9 лет. Пишу диссертацию на соискание степени кандидата технических наук, имею опыт годовой стажировки в одном из крупнейших университетов Германии.
    #Кандидатские #Магистерские
    9 Выполненных работ
    Дарья Б. МГУ 2017, Журналистики, выпускник
    4.9 (35 отзывов)
    Привет! Меня зовут Даша, я окончила журфак МГУ с красным дипломом, защитила магистерскую диссертацию на филфаке. Работала журналистом, PR-менеджером в международных ко... Читать все
    Привет! Меня зовут Даша, я окончила журфак МГУ с красным дипломом, защитила магистерскую диссертацию на филфаке. Работала журналистом, PR-менеджером в международных компаниях, сейчас работаю редактором. Готова помогать вам с учёбой!
    #Кандидатские #Магистерские
    50 Выполненных работ
    Дмитрий Л. КНЭУ 2015, Экономики и управления, выпускник
    4.8 (2878 отзывов)
    Занимаю 1 место в рейтинге исполнителей по категориям работ "Научные статьи" и "Эссе". Пишу дипломные работы и магистерские диссертации.
    Занимаю 1 место в рейтинге исполнителей по категориям работ "Научные статьи" и "Эссе". Пишу дипломные работы и магистерские диссертации.
    #Кандидатские #Магистерские
    5125 Выполненных работ

    Другие учебные работы по предмету

    Характеристики CEO и финансовая результативность компании
    📅 2020год
    🏢 Санкт-Петербургский государственный университет
    Влияние государственных мер поддержки на развитие МСП в России
    📅 2021год
    🏢 Санкт-Петербургский государственный университет