Сетевой университет БРИКС как новый пример интернационализации

Бесплатно
Работа доступна по лицензии Creative Commons:«Attribution» 4.0
Рожко Кристина Николаевна
Бесплатно
Работа доступна по лицензии Creative Commons:«Attribution» 4.0

Данная диссертация посвящена анализу проекта Сетевого Университета БРИКС (СУ БРИКС), который начинает свою работу в 2017-2018 гг. Цель этого исследования – доказать, что СУ БРИКС – это новый пример международного университета, который имеет больше плюсов, чем его предшественники, и отвечает на большее количество потребностей современного общества с точки зрения процесса интернационализации международного образования. Центральной проблемой данной работы является потребность современного общества в новом виде международного университета, который бы собрал в себе положительный опыт уже имеющихся международных университетов. Большое внимание уделяется вопросам глобализации и интернационализации международного обучения, анализу систем функционирования СУ БРИКС и роли России в деятельности СУ БРИКС и в международном обучении в целом. Был проведен анализ развития ряда международных университетов, таких как Университет ООН, Университет Арктики, глобальной программы ERASMUS+, которую можно расценивать как особую форму международного университета. Отдельно рассматривалось становление СУ БРИКС и его запуск в 2017-2018 гг. Были также выявлены признаки концепта международного университета. Наконец, были определены положительные стороны нового примера интернационализации международного обучения – СУ БРИКС и описаны предположительные недостатки и препятствия на пути его развития и работы.

The world is changing very fast because of uninterrupted desire of humankind to develop. In 1950s, it led to the creation of electronic computers with wide area networking which appeared in laboratories in the USA, the UK and France. Later the idea of open-architecture networking was first introduced in 1972. Nowadays we can say that the Internet, which appeared in 1960s in the USA, has revolutionized the computer and communication world like nothing before. The invention of the telegraph, telephone, radio, and computer set the stage for this unprecedented integration of capabilities. It influenced heavily every sphere of social life and became wide – used in different economic and industrial fields. For example, with the advent of the Internet we can use up-date information and communication technology (ICT) in education. For this reason, distance education becomes more and more popular every year, especially, on the level of universities. The latest investigations of Massachusetts Institute of Technology (MIT) and Harvard University were published in the beginning of 2017. That year there were about 1,7 million students who attended online courses on Harvard or MIT basis.
“Over the next twenty years the demand for higher education is expected to grow exponentially, from the current 99 million students worldwide to 414 million by 2030, with China showing by far the highest increase in recent years followed by Brazil and India. The thirst for knowledge and social mobility in emerging economies will place higher education within the reach of hundreds of millions of citizens around the world.” It shows the importance and popularity of online education, so there are a lot of modern universities which try to keep up-to-date and to give education in more efficient way. Moreover, new network universities have just appeared to provide such a way of spreading of educational material. The idea of online education is the result of internationalization, which also is considered an uninterrupted and integral process of globalization. Even now, we can see that globalization and technological development are completely changing the landscape of higher education.
In our work, we will describe the concept of network universities giving examples such as the UN University, University of the Arctic, BRICS Network University (BRISC NU). In addition, we will describe principles of internationalization in education; its interaction with globalization; possible obstacles for network university development; the role of Russia in BRICS Network University.
Dr. Hans de Wit who is the Director of the Centre for International Higher Education (CIHE) at the Lynch School of Education, Boston College, USA, said in his interview to the Pie News: “Communication is much faster but I think the most important is collaborative online international learning”. The topic is very relevant and hot – discussed because of two main reasons. Firstly, the latest generation is called digital one due to their way of perception of information from methodological point of view. The Internet and high technology gadgets make new generations more flexible and we are accustomed to quickly changeable information, therefore it influences to our memory in a bad way. Moreover, new generation students require more interactive methods of teaching them, and network education succeeds in it. Secondly, as we have already mentioned, in the world where information becomes irrelevant with velocity of light, it is necessary to change a lot of aspects of our life, and one of them is the way of giving education.
The subject of the thesis is internationalization of higher education. The object of the study is potential functioning of the BRICS Network University in framework of internationalization of higher education.
The aim of the thesis is to define the main benefits and disadvantages of international university on the basis of analysis of BRICS NU activity. It is important because many organizations currently are waiting for the first results of the work process.
To achieve this aim we should follow the certain logical chain and to solve following tasks:
• to describe the concept of globalization in general and in higher education;
• to describe principles of internationalization in general and its principles in higher education;
• to analyse the literature and documents on globalization, internationalization and localization in higher education, the concept of international universities, BRICS;
• to investigate development of BRICS NU, to understand the principles of its future work and to guess future possible development;
To broaden knowledge about these themes, we used various methods such as comparative analysis of different network universities, comparative analysis of BRICS member potential in higher education. In addition, we made literature analysis and analysis of BRICS documents, especially those to establish BRICS NU.
Literature covers the topics of globalization, internationalization and sometimes localization, we met enough books and articles and did not feel the lack of information during the research. The first group of books can be dated by 1980-2000; next one is mainly of 2002, 2004, and 2008. The most part of books is devoted to globalization and internationalization processes in the USA and as a result all over the world. It is evident because everybody considers that it was America, which accelerates globalization heavily. Another reason is that American scientists pay more attention to the process of globalization than researchers of other countries do.
In addition, we found quite enough books and articles of recent years, such as “Internationalization and Globalization in Higher Education” by Douglas E. Mitchell and Selin Yildiz Nielsen, 2012; the article “Internationalization of Higher Education: Potential Benefits and Costs” by T. Jibeen, M.A. Khan, 2015; the study of the European Parliament “Internationalization of Higher Education” by Hans de Wit, as well as his other articles, also of R. Sakomoto, D. Chapman, 2011, S. Vivien, 2012.
These works seem more profound than others do; they are up-date and take into account recent events and current situation in the world. We would like to emphasize the works of Hans de Wit who is a Dutch international specialist of higher education and he is distinguished for his leading scholarly work in Internationalization of Higher Education. As we mentioned earlier, currently he is working at the Lynch School of Education of the Boston College, USA. He came to the Lynch School from the Universita Cattolica Sacro Coure in Milan, Italy, where he has served as the Founding Director of the Centre for Higher Education Internationalisation (CHIE). We use several works of him in our research work. Also articles of Jane Knight, Visiting Scholar at Sophia University, Tokyo, Japan (2015).
While working on the thesis we used update materials of the specialized websites of the BRICS, namely of the BRICS NU, the Arctic University, the United Nations University, University of Shanghai Cooperation Organization, Erasmus Programme, the Ural Federal University and the High School of Economics, Top Universities rankings and the others.
In the work, we found quite useful information from different periodicals (Western and Russian) such as The Guardian, BBC and RIA News.
This thesis consists of introduction, three parts, conclusion and references. The first part has two chapters about main principles of internationalization as a part of globalization (chapter 1.1) and about the concept of international university and its examples (chapter 1.2). The second part is about the system of BRICS NU (chapter 2.1) and its influence on globalization (chapter 2.2). The third part is about the role of Russia in BRICS NU (chapter 3.1) and the possible future development and its implementation as a new model of the educational process (chapter 3.1). Every chapter is devoted to solving different aims of the work and has results.

BRICS Leaders Xiamen Declaration, Xiamen, China, 4 September 2017. URL: http://www.dirco.gov.za/docs/2017/brics0904.htm (last visit 02/04/2018)
• Communication from the commission to the European Parliament, the Council, the European economic and social committee and the committee of the regions. European Commission. 11.07.2013.URL:http://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/PDF/?uri=CELEX:52013DC0499&from=EN (last visit 19/03/2018)
• The Bologna process: setting up the European higher education area (July 23, 2015). URL:  http://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/HTML/?uri=LEGISSUM:c11088&from=EN (last visit 17/03/2018)
• Erasmus – Facts, Figures & Trends. The European Union support for student and staff exchanges and university cooperation in 2009/2010. Luxembourg: Publications Office of the European Union (2011). 30pp. URL: http://www.cimo.fi/instancedata/prime_product_julkaisu/cimo/embeds/cimowwwstructure/25199_FactsandFigures20092010.pdf ( last visit 28/03/2018)
• Education Policy and Data Center. URL: https://www.epdc.org/ (last visit 02/04/2018)
• European higher education in the world. URL: https://ec.europa.eu/education/policy/international-cooperation/world-education_en (last visit 16/03/2018)
• International Arctic Science Committee. URL: https://iasc.info/ (last visit: 03/04/2018)
• International Arctic Social Sciences Association. URL: https://iassa.org/ (last visit: 03/04/2018)
• Sustainable Development Goal 4 and its targets. URL: https://en.unesco.org/node/265600 (last visit 03/04/2018)
• Anastasiou, Dimitra; Schäler, Reinhard (2010). Translating Vital Information: Localisation, Internationalisation, and Globalisation URL: http://www.d-anastasiou.com/Publications/Syntheses.pdf (last visit 17/03/2018)
• Baylis J., Smith S. The Globalization of World Politics (2001). Oxford University Press, 230 p.
• Bulaeva, S.V. (2012). “The international education system: modern tendencies of the development.” Ryazan, 128 p. (in Russian)
• Douglas E. Mitchell, Selin Yildiz Nielsen (2011). Internationalization and Globalization in Higher Education. URL: https://pdfs.semanticscholar.org/3e6c/1173f21907959cd4d1fe47ab4109795f50d9.pdf (last visit 02/04/2018)
• Hans de Wit. What is an International University? 20 March, 2015. URL:http://www.universityworldnews.com/article.php?story=2015031910180116 ( last visit 31/03/2018)
• Cross-border Partnerships in Higher Education: Strategies and Issues (2011). Ed. by Robin Sakomoto, David W. Chapman, New-York, 276 p.
• Hill, I. “Do International Baccalaureate programmes internationalise or globalise?” International Education Journal, 2006, 7(1), 98 – 10824. URL: http://iej.cjb.net (last visit: 10/04/2018)
• How Solid are the BRICs? (2005) Global Economics Paper No: 134. Goldman Sachs. URL: http://www.goldmansachs.com/our-thinking/archive/archive-pdfs/how-solid.pdf (last visit 06/04/2018)
• Globalization and Global History (2006). Ed.:Barry K. Gills, William Thompson. 306 p.
• BRICS University Network. Participant Universities. URL: https://nu-brics.ru/universities/ (last visit 02/04/2018)
• BRICS Network University Promises New Syncretic Model Of Global Education. URL: https://www.fort-russ.com/2015/12/brics-network-university-promises-new/ (last visit: 06/04/2018)
• BRICS rankings (2018). URL: https://www.topuniversities.com/university-rankings/brics-rankings/2018 (last visit 02/04/2018)
• Comparing universities: which country comes top for higher education? The Guardian.11 May 2012. URL: https://www.theguardian.com/higher-education-network/blog/2012/may/11/universitas-21-rankings (last visit 31/03/2018)
• Education Statistics (EdStats). URL: http://datatopics.worldbank.org/education/wTools/bubble (last visit 03/04/2018)
• Engineering of the Engagement BRICS. AnMVIRDCWorldTradeCentreMumbaiResearchInitiative. URL:http://nkibrics.ru/system/asset_publications/data/5902/fe0c/6272/6903/fe04/0000/original/BRICS_low_res.pdf?1493368332 (last visit 06/04/2018)
• Green light for Erasmus+: More than 4 million to get EU grants for skills and employability URL: https://ec.europa.eu/youth/news/2013/2011-skills-employability_en (last visit 17/03/2018)
• Hans de Wit. Director, CIHE Boston College, USA.URL: https://thepienews.com/pie-chat/hans-de-wit-director-cihe-boston-college-usa/ (last visit 19/03/2018)
• Higher Education to 2030 (Vol. 1): Demography. URL: http://www.oecd.org/education/skills-beyond-school/highereducationto2030vol1demography.htm (last visit 11/03/2018)
• HSE is Entering BRICS League of Universities. August, 2013. URL: https://www.hse.ru/en/news/community/90343147.html (last visit 03/04/2018)
• Internationalization. URL: https://www.investopedia.com/terms/i/internationalization.asp#ixzz58h1oT7qL (last visit 19/03/2018)
• Internationalisation at Home. URL: https://www.eaie.org/community/expert-communities/internationalisation-home.html (last visit 16/03/2018)
• IPTO – Information Processing Techniques Office. The Living Internet, Bill Stewart (ed), January 2000. URL: https://www.livinginternet.com/i/ii_ipto.htm
• Jibeen, T., Khan, M.A. Internationalization of Higher Education: Potential Benefits and Costs / International Journal of Evaluation and Research in Education (IJERE) Vol.4, No.4, December 2015, pp. 196-199. URL:https://files.eric.ed.gov/fulltext/EJ1091722.pdf (last visit 29/03/2018)
• Kim, Byung-Keun (2005). Internationalising the Internet the Co-evolution of Influence and Technology. Edward Elgar. pp. 51–55.
• Knight, Jane (2003). Updating the definition of internationalization. International Higher Education. pp. 2–3.
• Kwiek, Marek (November, 2001). The Internationalization and Globalization of Higher Education in Central and Eastern Europe. Society for Research in Higher Education International News. No. 47. pp. 3-5. URL: http://cpp.amu.edu.pl/kwiek/pdf/Kwiek_SRHE.pdf (last visit 18/03/2018)
• Leiner, Barry M. (1997). Brief history of the Internet. URL: https://www.internetsociety.org/internet/history-internet/brief-history-internet/ (last visit 19/03/2018)
• Livanov: BRICS University will positively influence the education of the Russian Federation / RIA. 18.11.2015. URL: https://ria.ru/society/20151118/1323390330.html (last visit: 10/04/2018) (in Russian)
• Lommel, Arle; Ray, Rebecca (2007). The Globalization Industry Primer. An introduction to preparing your business and products for success in international markets. The Localization Industry Standards Association. 59 p. URL: https://liberalarts.utexas.edu/tlc/_files/conferences/heritage/lisa_globalization_primer.pdf (last visit 10/04/2018)
• McCarty, N., Meirowitz, A. (2007). Political Game Theory. An Introduction. Cambridge University Press. 423 p.
• Melbourne Institute. URL: https://melbourneinstitute.unimelb.edu.au/ (last visit 01/04/2018)
• Millennium Development Goals Indicators. URL: https://millenniumindicators.un.org/unsd/mdg/Default.aspx (last visit 02/04/2018)
• Most international universities in the world 2018: top 200 / The World University Rankings. 14 March 2018. URL: https://www.timeshighereducation.com/student/best-universities/most-international-universities-world-2018 (last visit 16/03/2018)
• National Centre for Education Statistics. International Activities Programme. https://nces.ed.gov/surveys/international/ (last visit 03/04/2018)
• New Ranking of Universities in the BRICS Countries (December 10, 2013). URL: https://www.topuniversities.com/university-rankings-articles/brics-rankings/new-ranking-universities-brics-countries (last visit 16/03/2018)
• Ohmae, Kenichi (1999). The Borderless World, rev ed: Power and Strategy in the Interlinked Economy. 223 p.
• PISA 2015. RussianFederation.URL: http://www.compareyourcountry.org/pisa/country/rus?lg=en ( last visit 02/04/2018)
• Ritwik Banerjee, Pankaj Vashisht (2010). The financial crisis: impact on BRIC and policy response URL: https://mpra.ub.uni-muenchen.de/38812/1/Impact_of_Financial_Crisis_on_BRIC-Ritwik_Banerjee.docxa_.pdf (last visit 07/04/2018)
• Russia and the BRICS may form a single educational space. 05/11/2016. URL: http://www.russia-direct.org/opinion/russia-and-brics-may-form-single-educational-space (last visit: 10/04/2018)
• SACMEQ and PASEC. URL: https://www.epdc.org/data-about-epdc-data-epdc-learning-outcomes-data/sacmeq-and-pasec (last visit 02/04/2018)
• Schäler, R., (2007). “Localization”, in: Encyclopedia of Translation Studies, Baker, M. and Saldanha, G. (Eds.), second edition, 157-161.
• Second General Conference of the BRICS Network University. URL: https://urfu.ru/en/news/20489/ (last visit 02/04/2018)
• September meeting of BRICS NU ITG on Economics in St. Petersburg. URL: https://we.hse.ru/brics/news/209524105.html (last visit 02/04/2018)
• So you want to compare educational systems from different countries? Where to start? URL: https://theeconomyofmeaning.com/2013/11/01/so-you-want-to-compare-educational-systems-from-different-countries-where-to-start/ (last visit 02/04/2018)
• Stewart, Vivien (2012). A world-class education: learning from international models of excellence and innovation. URL:https://books.google.ru/books?id=Kl7VLXGINeYC&printsec=frontcover&hl=ru&source=gbs_ge_summary_r&cad=0#v=onepage&q&f=false (last visit 19/03/2018)
• Toloraya G., Chukov R., BRICS To Be Considered? / International organisation research journal. Vol. 11, No. 2, 2016 pp. 99 – 101. URL: https://cyberleninka.ru/article/v/rasschityvat-li-na-briks (last visit: 11/05/2018) (in Russian)
• The global financial crisis and the BRICs / BBC. 21 November, 2011. URL: http://www.bbc.com/news/business-15817660 (last visit 07/04/2018)
• The Southern and Eastern Africa Consortium for Monitoring Educational Quality. URL: http://www.sacmeq.org/ (last visit 03/04/2018)
• Top 10 Universities in China in 2016. URL: https://www.topuniversities.com/university-rankings-articles/brics-rankings/top-10-universities-china-2016 (last visit 07/04/2018)
• Thematic Networks and Institutes. UArctic. URL: https://www.uarctic.org/thematic-networks/ (last visit: 03/03/2018)
• The EHEA / BFUG members are 48 countries and the EuropeanCommission.URL: http://www.ehea.info/pid34250/members.html (last visit 17/03/2018)
• The MOOC published a study based on 1.7 million users. URL: https://newtonew.com/tech/harvard-mit-MOOC-research-2014(last visit 19/03/2018)
• The Organization for Economic Co-operation and Development. URL: http://www.oecd.org/about/ (last visit 03/04/2018)
• The second general conference of the BRICS Network University to be organized in Zhengzhou, China by the North China University of Water Resources and Electric Power on July 1-3, 2017. BRICS Network University. URL: https://nu-brics.ru/announcements/20/ (last visit 02/04/2018)
• The University of the Arctic. URL: https://www.uarctic.org/about-uarctic/ (last visit: 29/03/2018)
• Vainio-Mattila, A.,“Internationalizing Curriculum: A new kind of education?” New Directions for Teaching and Learning, vol. 118, pp. 95-103, 2009. URL: http://dx.doi.org/10.1002/tl.356. (last visit 29/03/2018)
• United Nations University. URL: https://unu.edu/ (last visit: 29/03/2018)
• University of Shanghai Cooperation Organization. URL: http://studyabroad.mpei.ru/eng/USHOS/Pages/default.aspx (last visit 07/04/2018)
• UNESCO. Education transforms lives. URL: https://en.unesco.org/themes/education (last visit 03/04/2018)
• UNU Centre – Tokyo URL: https://unu.edu/about/unu-system/centre/hq#overview (last visit: 29/03/2018)
• Will the BRICS be part of the new wave of globalization? 12/11/2015. URL: http://www.russia-direct.org/analysis/will-brics-be-part-new-wave-globalization (last visit 10/04/2018)
• World Development Indicators. URL: http://databank.worldbank.org/data/reports.aspx?source=world-development-indicators (last visit 03/04/2018)
• Yin Cheong Cheng (2003). Local Knowledge and Human Development in Globalization of Education. URL: https://home.ied.edu.hk/~yccheng/doc/speeches/19-21feb03.doc (last visit: 29/03/2018)
• Zakaria, F. (2008). The post-American world. New York: Norton. 292 p.
• 10 Quick Facts About Higher Education in China. URL:http://www.qs.com/10-quick-facts-about-higher-education-in-china/(last visit: 07/04/2018)
• 725,000 Europeans went abroad with Erasmus+ in 2016 (November 30, 2017). URL: https://ec.europa.eu/programmes/erasmus-plus/news/725000-europeans-went-abroad-erasmus-2016_en (last visit 17/03/2018)
• Erasmus+ in 2016: another record year. Brussels, 2017 URL: http://europa.eu/rapid/press-release_IP-17-4964_en.htm ( last visit 23/04/2018)

Заказать новую

Лучшие эксперты сервиса ждут твоего задания

от 5 000 ₽

Не подошла эта работа?
Закажи новую работу, сделанную по твоим требованиям

    Нажимая на кнопку, я соглашаюсь на обработку персональных данных и с правилами пользования Платформой

    Читать «Сетевой университет БРИКС как новый пример интернационализации»

    Последние выполненные заказы

    Хочешь уникальную работу?

    Больше 3 000 экспертов уже готовы начать работу над твоим проектом!

    Мария А. кандидат наук
    4.7 (18 отзывов)
    Мне нравится изучать все новое, постоянно развиваюсь. Могу написать и диссертацию и кандидатскую. Есть опыт в различных сфера деятельности (туризм, экономика, бухучет... Читать все
    Мне нравится изучать все новое, постоянно развиваюсь. Могу написать и диссертацию и кандидатскую. Есть опыт в различных сфера деятельности (туризм, экономика, бухучет, реклама, журналистика, педагогика, право)
    #Кандидатские #Магистерские
    39 Выполненных работ
    Яна К. ТюмГУ 2004, ГМУ, выпускник
    5 (8 отзывов)
    Помощь в написании магистерских диссертаций, курсовых, контрольных работ, рефератов, статей, повышение уникальности текста(ручной рерайт), качественно и в срок, в соот... Читать все
    Помощь в написании магистерских диссертаций, курсовых, контрольных работ, рефератов, статей, повышение уникальности текста(ручной рерайт), качественно и в срок, в соответствии с Вашими требованиями.
    #Кандидатские #Магистерские
    12 Выполненных работ
    Александр О. Спб государственный университет 1972, мат - мех, преподав...
    4.9 (66 отзывов)
    Читаю лекции и веду занятия со студентами по матанализу, линейной алгебре и теории вероятностей. Защитил кандидатскую диссертацию по качественной теории дифференциальн... Читать все
    Читаю лекции и веду занятия со студентами по матанализу, линейной алгебре и теории вероятностей. Защитил кандидатскую диссертацию по качественной теории дифференциальных уравнений. Умею быстро и четко выполнять сложные вычислительные работ
    #Кандидатские #Магистерские
    117 Выполненных работ
    Олег Н. Томский политехнический университет 2000, Инженерно-эконо...
    4.7 (96 отзывов)
    Здравствуйте! Опыт написания работ более 12 лет. За это время были успешно защищены более 2 500 написанных мною магистерских диссертаций, дипломов, курсовых работ. Явл... Читать все
    Здравствуйте! Опыт написания работ более 12 лет. За это время были успешно защищены более 2 500 написанных мною магистерских диссертаций, дипломов, курсовых работ. Являюсь действующим преподавателем одного из ВУЗов.
    #Кандидатские #Магистерские
    177 Выполненных работ
    Александр Р. ВоГТУ 2003, Экономический, преподаватель, кандидат наук
    4.5 (80 отзывов)
    Специальность "Государственное и муниципальное управление" Кандидатскую диссертацию защитил в 2006 г. Дополнительное образование: Оценка стоимости (бизнеса) и госфин... Читать все
    Специальность "Государственное и муниципальное управление" Кандидатскую диссертацию защитил в 2006 г. Дополнительное образование: Оценка стоимости (бизнеса) и госфинансы (Казначейство). Работаю в финансовой сфере более 10 лет. Банки,риски
    #Кандидатские #Магистерские
    123 Выполненных работы
    Елена С. Таганрогский институт управления и экономики Таганрогский...
    4.4 (93 отзыва)
    Высшее юридическое образование, красный диплом. Более 5 лет стажа работы в суде общей юрисдикции, большой стаж в написании студенческих работ. Специализируюсь на напис... Читать все
    Высшее юридическое образование, красный диплом. Более 5 лет стажа работы в суде общей юрисдикции, большой стаж в написании студенческих работ. Специализируюсь на написании курсовых и дипломных работ, а также диссертационных исследований.
    #Кандидатские #Магистерские
    158 Выполненных работ
    Анна К. ТГПУ им.ЛН.Толстого 2010, ФИСиГН, выпускник
    4.6 (30 отзывов)
    Я научный сотрудник федерального музея. Подрабатываю написанием студенческих работ уже 7 лет. 3 года назад начала писать диссертации. Работала на фирмы, а так же помог... Читать все
    Я научный сотрудник федерального музея. Подрабатываю написанием студенческих работ уже 7 лет. 3 года назад начала писать диссертации. Работала на фирмы, а так же помогала студентам, вышедшим на меня по рекомендации.
    #Кандидатские #Магистерские
    37 Выполненных работ
    Петр П. кандидат наук
    4.2 (25 отзывов)
    Выполняю различные работы на заказ с 2014 года. В основном, курсовые проекты, дипломные и выпускные квалификационные работы бакалавриата, специалитета. Имею опыт напис... Читать все
    Выполняю различные работы на заказ с 2014 года. В основном, курсовые проекты, дипломные и выпускные квалификационные работы бакалавриата, специалитета. Имею опыт написания магистерских диссертаций. Направление - связь, телекоммуникации, информационная безопасность, информационные технологии, экономика. Пишу научные статьи уровня ВАК и РИНЦ. Работаю техническим директором интернет-провайдера, имею опыт работы ведущим сотрудником отдела информационной безопасности филиала одного из крупнейших банков. Образование - высшее профессиональное (в 2006 году окончил военную Академию связи в г. Санкт-Петербурге), послевузовское профессиональное (в 2018 году окончил аспирантуру Уральского федерального университета). Защитил диссертацию на соискание степени "кандидат технических наук" в 2020 году. В качестве хобби преподаю. Дисциплины - сети ЭВМ и телекоммуникации, информационная безопасность объектов критической информационной инфраструктуры.
    #Кандидатские #Магистерские
    33 Выполненных работы
    Ольга Р. доктор, профессор
    4.2 (13 отзывов)
    Преподаватель ВУЗа, опыт выполнения студенческих работ на заказ (от рефератов до диссертаций): 20 лет. Образование высшее . Все заказы выполняются в заранее согласован... Читать все
    Преподаватель ВУЗа, опыт выполнения студенческих работ на заказ (от рефератов до диссертаций): 20 лет. Образование высшее . Все заказы выполняются в заранее согласованные сроки и при необходимости дорабатываются по рекомендациям научного руководителя (преподавателя). Буду рада плодотворному и взаимовыгодному сотрудничеству!!! К каждой работе подхожу индивидуально! Всегда готова по любому вопросу договориться с заказчиком! Все работы проверяю на антиплагиат.ру по умолчанию, если в заказе не стоит иное и если это заранее не обговорено!!!
    #Кандидатские #Магистерские
    21 Выполненная работа

    Другие учебные работы по предмету